Äntligen

Efter sju förluster och en oavgjord match så kom äntligen segern. Och den gjorde det sannerligen mot rätt motstånd i bortamatchen mot Önnered. Det innebar då också att man lämnade jumboplatsen, och kanske kan man nu andas ut lite och börja hitta rätt även i ett större perspektiv.
 
Jag tror knappast att det var särskilt vackert idag, men det var 2 poäng och det var det viktigaste. Då jag inte abonnerar på Tv4-play så blev det till att följa matchen via den gamla hederliga online-rapporteringen. Den har givetvis sina brister men ger ändå en indikation av händelserna på plan. Därför tror jag mig veta att mängden tekniska fel åter varit besvärande. Framförallt Måns Gerdtsson och Rune Poulsen kastade bort mängder med bollar och detta är något dessa både måste få bukt med om H43 ska kunna hot starkare motstånd.
 
Men idag ska jag inte gnälla för mycket. Det handlar om att vinna handbollsmatcher, något H43 inte klarat av tidigare den här säsongen. När man nu gör det så spelar det ju mindre roll egentligen hur det såg ut. Dessutom får man medge att det tyder på en viss mental styrka att ändå gå ut och vinna en sådan här match där det står så väldigt mycket på spel.
 
Hur mycket detta betyder för framtiden är givetvis svårt att sia om just nu. Som H43-supporter hoppas man givetvis på någon form av ketchup effekt. Den första segern är bärgad och laget vet nu hur de ska vinna. Samtidigt får man vara realist och inse att spelet stundtals vacklar betänkligt. Vi får se var det här landar så småningom, just nu får vi njuta av att den första segern är i hamn!

Kommentarer
Postat av: Victor p

Jag såg matchen via tv4play, och som du säger Oskar så var det inte vackert.
Mkt onödiga tekniska fel och massvis med dåliga beslut som lag med dåligt självförtroende tenderar att ha. Försvaret var stundtals bättre idag än de varit i tidigare matcher. Anfalls mässigt som vanligt stundtals bedrövligt, men när man väl tryckt upp bollen i andra fas så hängde inte önnered med. Utgrupperat försvarspel och fullfart framåt tror jag är det spel årets upplaga av h43 ska hålla sig till. Önnered var dåliga matchen igenom och h43 kunde dödat matchen redan i första halvlek.
Det h43 ska ta med sig från denna matchen är : andra faspelet

2014-10-26 @ 21:30:37
Postat av: Victor p

Jag såg matchen via tv4play, och som du säger Oskar så var det inte vackert.
Mkt onödiga tekniska fel och massvis med dåliga beslut som lag med dåligt självförtroende tenderar att ha. Försvaret var stundtals bättre idag än de varit i tidigare matcher. Anfalls mässigt som vanligt stundtals bedrövligt, men när man väl tryckt upp bollen i andra fas så hängde inte önnered med. Utgrupperat försvarspel och fullfart framåt tror jag är det spel årets upplaga av h43 ska hålla sig till. Önnered var dåliga matchen igenom och h43 kunde dödat matchen redan i första halvlek.
Det h43 ska fortsätta jobba vidare med,är det stundtals aggressiva och offensiva försvaret, andrafas spelet och gå mera rakt på mål! Det gäller att man tror på det man gör!
Ha ett uppställt spel där man försöker utnyttja våra duktiga kantspelare! Spela enkelt, och kriga för varje cm ! Gör man det så finns det fortfarande en chans vi spelar i elitserien även nästa säsong!

2014-10-26 @ 21:35:41
Postat av: Bigge

Jag tycker du skall skaffa tv4 premium.
Du kan se alla H43s bortamatcher, hemmamatcherna ser man på plats.
det blir lättare för dig att blogga om dem då och roligare för oss, dina trogna läsare att ta del av vad du skrivit.

2014-10-27 @ 09:25:19
Postat av: Oskar

Förstår din poäng Bigge, och visst finns tankar på att skaffa Tv4 Play Premium. Kruxet är att jag också ska ha möjlighet att titta på matcherna med två små barn här hemma vilket inte är så sjävklart. 99 kronor i månaden kanske inte är någon stor summa i sig, men om man inte har möjlighet att se särskilt många matcher kan det kännas som bortkastade pengar.

Jag är medveten om att den här bloggen inte riktigt hållit samma nivå på sistone som den en gång gjorde. Störst frustration över det känner nog jag själv. Men det är som det är och jag hoppas att ni finner nöje i att läsa det jag skriver ändå. Och jag hoppas att jag på sikt kan höja nivån på bloggen igen.

2014-10-27 @ 12:23:41
URL: http://oskarshandboll.blogg.se
Postat av: Anders

Som jag förstår var det dålig kvalité på matchen, men det viktigaste var ju 2 poäng i en sådan "vinna eller försvinna-match". Av referatet läste jag att det var mycket individuella prestationer som gjorde att H43 kunde stå som segrare. Alltså inget nytänkande när det gäller anfallsspelet som helhet. Jag fattar inte att det match efter match göres så mycket tekniska fel och felpass. På träningarna måste detta ha fullt fokus, det är ju dock elitserien det handlar om. Eller sitter nerverna utanpå. Det fordras att fler spelare höjer sig samtidigt i matcherna. T ex en sådan som Gertsson blandar och ger från match till match. Duktig mot Skövde och 1 mål igår bara. Återstår att se om gårdagens seger kan öka självförtroendet. Ny match mot Ystad på onsdag. Ett Ystad som torde vara väldigt revanschsuget efter den överraskande storförlusten mot Ricoh.

2014-10-27 @ 14:17:44
Postat av: Charles

Hoppas inte skadan på Rasmus Johansson var allvarlig. Såg ut som att det var det knäet som han skadat tidigare som var lindat när han hoppade ut ur hallen.

2014-10-27 @ 16:37:18
Postat av: Anders

Det var ju otur för Rasmus som varit riktigt på gång och gjort bra insatser på sistone.

2014-10-29 @ 11:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0