Förlust igen

Vi var nog många med H43 sympatier som hoppades att segern mot Önnered skulle få det att lossna lite. Tyvärr följdes den istället upp av en ny förlust när H43 igår mötte Ystad på bortaplan. Men förlusten skrevs "bara" till 24-26. Ett okej resultat mot Ystad i Ystad.

Utan att ha sett matchen har jag en känsla av att det fanns en del ljusglimtar man ska plocka med sig. Man fick en bra start och hade initiativet under matchens första kvart. Försvars och målvaktsspel tror jag var ganska okej matchen igenom. Och framförallt fick man äntligen igång lite kantspel. Simon Nyberg och Gustav Thulin var lyckosamma på varsin kant.

Dessvärre fanns det också mindre glädjande delar i H43:s spel också! Jag har i efterhand sett olika uppgifter om antalet tekniska fel. 16 stycken på något ställe, 19 på något annat. Oavsett vilket så är det helt åt helvete för många.

Jag har lite svårt att förstå att man inte kan få ordning på detta. Det måste rimligen vara prio ett för lagets utveckling med tanke på hur matcherna sett ut under hösten.

Nåja, en bortamatch mot Ystad ingår knappast i kategorin av matcher som H43 borde vinna. Kan man ta med sig det som var bra, och samtidigt halvera antalet tekniska fel i nästa match mot Hk Malmö på tisdag, så ger jag laget en riktigt god segerchans då!

Kommentarer
Postat av: Anders

Jag håller med Oskar, nog måste Knirr och Geissler ha fullt fokus på dessa återkommande tekniska fel och felpassningar...det är ju helt makalöst. Match efter match...Det är ju trots allt inte div 3 handboll. Det borde finnas chans mot Malmö då bl a 2 av deras bästa spelare saknas. Gratis inträde till denna match.

2014-10-30 @ 20:45:02
Postat av: Bigge

Tomas Axner bjuder på gratis tändvätska till H43s spelare i sin krönika om matchen mot YIF.
Kvällsposten alltså.

2014-11-01 @ 19:39:05
Postat av: Världsmästare på läktaren!

Re: Oscar

Du verkar vara snabbare på att skriva inlägg när laget förlorat än när de tagit poäng.

Rent allmänt så tyckter jag de var "fler än vanligt" som visade lite glöd mot Malmö.
Oscar Jensen var riktigt bra i första halvlek och såg till att matchen levde inför andra. Simon Nyberg gjorde det riktigt bra i andra men personligen så tycker jag det var Torbjörn Jakobsson som "fixade" en poäng genom att göra flertalet viktiga räddningar i vikta lägen som bl.a. som ledde till kontringar för Simon.

Joakim Bååk tog för sig mer än vanligt igår, lite synd att han inte får in det avgörande skottet men all heder till Nebojsa Simic som var bra genom hela matchen.

Fortfarande mycket tekniska fel och på söndag mot GUIF gäller det verkligen att hålla nere de misstagen för annars kan det lätt bli över tio i nacken.

P.S. Domarna var inte bra denna gången heller. :(

2014-11-07 @ 12:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0